Sklep z herbatą uspokaja

17333943_186503981854634_7026963067766308864_n.jpg

 

Znowu. Znowu moje miasto. Znowu moja ulica. Zastanawiam się, czy przyciągam te wydarzenia. Znowu przypomniał mi się Paryż. Znów zachód słońca, znów ten oszukańczy, okupiony krzykami z oddali spokój. Wyszłam z biura wyjściem ewakuacyjnym. Próbowałam pracować w ciszy, zrobić co miałam zrobić i uciec. Ludzie w biurze śmiali się, krzyczeli, dzwonili, czuć było podniecenie i strach. Ja zmusiłam się do spokoju, tak jak często to robię, kiedy przedzieram się przez tłumy albo kiedy metro stanie między stacjami dłużej niż to wskazane. Potem odchorowuję ten spokój, do którego przymuszam się odkąd mieszkam w Paryżu, czyli odkąd mieszkam w niebezpiecznych miastach.

Wyszłam z biura na prawie wiosenną ulicę. Dzień jak codzień. Prawie. Z jednej strony zachmurzone, granatowe niebo, z drugiej wściekłe zachodzące słońce oświetlało kamienice i szklane budynki. I cisza. To najgorsze. Zwykle ulica jest zatłoczona, biegną nią panowie w garniturach i panie w szpilkach. Dojście do Westminster Abbey i Parlamentu zamknięte. Dlaczego zawsze po zamachu to cholerne słońce? Prawie biegnąc szukałam drogi do St James’s Park. Miałam spotkać się z J. pod Buckingham palace. Na chwilę zapomniałam o strachu, bo park był piękny. Robiłam zdjęcia kwiatom, kwitnącym na biało drzewom i pomyślałam, że cokolwiek się dzieje, dobrze, że są drzewa.

Oxford Street jak zawsze zatłoczona. Nic się nie zmieniło. I szybko do Fortnum & Mason. Sklep z herbatą. Jest dla mnie jak Tiffany dla Holly. Tam nic złego nie może się zdarzyć. Tam wszystko wygląda jak z innej epoki. Widzę eleganckie panie w wielkich sukniach i panów z podkręconym wąsem. Są daleko od tego, co przeraża mnie na zewnątrz. I dobrze, że nie jestem tu sama, dobrze, że jest mój Mąż, który zabierze mnie do domu.

Une réflexion sur “Sklep z herbatą uspokaja

Laisser un commentaire

